Preturi de transfer

Preturi de transfer

Companiile care efectueaza tranzactii intra-grup se confrunta deseori cu obstacole financiare,preturi de transfer fiscale si legale care afecteaza toate operatiunile aflate in derulare. De aceea, pentru a fi in conformitate cu reglementarile locale si internationale. Dar si pentru a asigura un transfer adecvat si eficient de bunuri si/sau servicii in cadrul grupului, este necesar sa aveti o politica clara de stabilire a preturilor de transfer.

Sustinand atat grupurile de companii romanesti, cat si companiile multinationale, serviciile noastre privind preturile de transfer . Au fost dezvoltate datorita retelei internationale de consultanti fiscali si a nivelului ridicat de cunostinte profesionale dobandite in practica. In pregatirea documentatiei preturilor de transfer, utilizam baza de date Amadeus/Orbis, una dintre cele mai raspandite si complete baze date existente pentru piata. Aceasta baza de date este utilizata si de autoritatile fiscale din Romania. Ceea ce va asigura un nivel ridicat de conformitate.

Serviciile noastre in materie de preturi de transfer includ:
  •       Revizuirea tranzactiilor intra-grup in scopul identificarii zonelor potentiale de risc
    • Revizuirea documentatiei preturilor de transfer la nivel de grup, cat si pregatirea dosarului preturilor de transfer in conformitate cu cerintele locale
    • Analiza comparativa de piata pentru tranzactiile intra-grup
    • Asistenta in stabilirea politicilor interne de preturi de transfer
    • Asistenta in solicitarea acordului de stabilire  a preturilor in avans
    • Asistenta pe durata controalelor fiscale pe tema preturilor de transfer

Prețurile de transfer reprezintă valorile la care sunt efectuate tranzacțiile între companii la nivel intra-grup. Conform legislației de prețuri de transfer, principalul factor de decizie în procesul de stabilire a prețurilor îl reprezintă respectarea principiului valorii de piață. Mai exact, acest preț trebuie să corespundă prețului care ar fi fost achitat dacă produsele ar fi fost achiziționate de la o companie neafiliată grupului. Acest procent nu este de sine stătător, fiind diferit de la țară la țară.