Oferă o soluție viabilă a problemei pe care o rezolvi pentru clienții tăi (Nou) și (Gratuit)

(Nou) și (Gratuit) Oferă o soluție viabilă a problemei pe care o rezolvi pentru clienții tăi

Oferă o soluție viabilă a problemei pe care o rezolvi pentru clienții tăi

Coltuc si Asociatii vă spune ce trebuie să faceți pentru a oferii soluția viabilă clienților dvs. .

Identificarea problemei pe care o are potențialul client este punctul esențial în orice strategie de business. Un business care nu rezolvă o problemă (nu acoperă o nevoie) reală are puține șanse de reușită.

Într-o campanie tradițională de marketing, poți concepe tot fluxul de analiză a relației dintre problemă și soluție într-un șir simplu de propoziții.

  • Am observat că foarte mulți oameni au nevoie de … / au o problemă cu ….
  • Și eu simt același lucru.
  • Motiv pentru care m-am gândit la o soluție.
  • Iată soluția pe care am găsit-o eu la problema în cauză.
  • Iată studii / analize / motive pentru care soluția mea funcționează.

Soluțiile, însă, au calitatea de-a fi nestatornice. O să vezi că, pe măsură ce te gândești mai mult la ele, au tendința să se îndoaie, să devină altceva, să îți transmită mesaje încurcate, să te facă să te îndoiești de tine, de gândurile și percepțiile tale. De fapt, imediat ce ai găsit o soluție, trebuie să știi că urmează acea perioadă în care te vei lupta cu ea, la fel cum un om și un cal sălbatic se luptă înainte de a se împrieteni. În continuare, vom discuta despre găsirea soluției găsite de tine, în scopul de a o determina să te ajute să construiești o afacere de succes.

Găsirea soluției

Multe soluții apar pe neașteptate. Observi o problemă, îți rămâne acolo, pe creier, o vreme mai scurtă sau mai lungă și, apoi, într-un moment absolut ciudat, soluția sare în față, din străfundul minții tale, propunându-se drept candidat la o afacere de succes. La început, o crezi pe cuvânt. Te entuziasmează, te determină să crezi că ai inventat roata. Și, poate, chiar așa e.

Totuși, imediat ce le crezi pe cuvânt, ar prinde bine să le pui soluțiilor din capul tău o serie de întrebări, la care să răspundeți în tandem, tu și ele. Eu cred că întrebările de mai jos sunt procesul prin care poți îmblânzi, în timp, o soluție, și o poți determina să lucreze în avantajul tău. Nu există răspunsuri bune sau proaste, există doar răspunsuri. Și, ca prin magie, o să știi singur ce ai de făcut imediat ce îți dai răspunsurile în cauză.

1. E soluția ta una general valabilă pentru problema pe care ai identificat-o anterior?

Într-un fel, e un algoritm de gândire similar cu cel al analizei problemelor din piață. E problema ceva ce afectează doar cercul tău de prieteni sau e mult mai larg întâlnită? Similar, trebuie să observi dacă soluția ta e una care are șanse să rezolve doar problemele dintr-un anumit areal sau e o soluție ce ar putea funcționa, cu adaptări minime, la piețe mult mai largi.

2. E soluția ta ceva ce poți face tu, în limite rezonabile, sau ai nevoie de investiții importante în oameni, echipamente și altele?

Am întalnit oameni care inovau în domenii extrem de importante: medicină, explorarea spațiului, biotehnologie, finanțe etc. Le-am observat parcursul și am înțeles că există domenii în care poți porni la drum lung cu 50 de euro și domenii în care drumul tău îți cere 50 de euro la fiecare metru parcurs. Părerea mea e că, dacă vrei să construiești o afacere bazată pe o soluție sănătoasă. E ireal să îți imaginezi un plan de afaceri în care să ai nevoie, chiar de la început, de sute de mii / milioane sau mai mult de euro pentru a intra pe piață.

Sigur, poți fi o excepție, soluția oferită de tine să fie una ultra-inovatoare iar investitorii să se arunce în barca ta, dar asta se întamplă foarte rar. Povestea Theranos, spre exemplu, mi se pare genială în acest context. Theranos e un startup care a venit cu o soluție inovatoare la problema analizelor medicale. Dintr-o singură picatură de sânge (o întepățură în deget) se pot colecta mai toate analizele de sânge posibile. Logic, finanțările pe care le-a atras au depășit multe miliarde. În timp, însă, s-a dovedit că premisa fusese falsă, că nu se poate oferi, cel puțin în perioada actuală, un astfel de serviciu pieței și că toate susținerile lor au fost false. Elizabeth Holmes, fondatoarea, s-a trezit chiar anchetată penal pentru susținerile ei.

3. Îți poți aloca o perioadă nedeterminată de ani din viața ta consacrării pe piață a acelei soluții?

Răspunsul la întrebarea asta e cel mai simplu și cel mai complicat deopotrivă. Dacă te vezi făcând lucrul ală o perioadă mare de timp, alocându-i resursele și gândurile tale. Atunci soluția găsită de tine merită pusă pe piață. Altfel, dacă te gândești la aventura asta ca la un hobby de final de săptămână, încearcă măcar să nu ai așteptări mari de la intreprinderea ta.

Urmariti-ne pe:

Lasă un comentariu