[column width=”1/1″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

 Putem folosi ca probe conversațiile din WhatsApp Facebook Messenger și alte platforme?

Putem folosi ca probe conversațiile din WhatsApp, Facebook Messenger și alte platforme? coltucsiasociatii.ro sunt cei mai buni,vezi si #livecoltuc.

http://www.coltucsiasociatii.ro

"coltucsiasociatii.ro

Da, comunicările electronice pot fi valorificate în instanță – însă cu respectarea unor condiții în funcție de particularitățile fiecărui caz în parte.

În fața unei tendințe generale de digitalizare, instanțele de judecată sunt confruntate tot mai des cu situații în care trebuie să stabilească dacă și în ce condiții pot fi folosite . Ca probe comunicările electronice care le sunt prezentate.

Este adevărat că mesajele electronice sunt utilizate în cauze comerciale, când spre exemplu trebuie dovedită recunoașterea unei datorii, . Modalitatea de executare a unui contract sau acceptarea unei facturi – corespondența comercială fiind deseori transferată de pe e-mail . Către platforme electronice mai facile, cum sunt aplicațiile mobile de tipul WhatsApp.

Comunicările electronice sunt folosite frecvent și în cauze penale care privesc infracțiuni de drept comun (hărțuire, șantaj). Infracțiuni de serviciu/corupție sau infracțiuni informatice caracteristice criminalității organizate (cybercrimes).

La fel de adevărat este însă și faptul că instanțele de judecată sunt reticente când se pune problema evaluării acestui tip de probe și că uneori aleg să soluționeze cauzele fără să țină seama de acestea.

Totuși, practica recentă evidențiază că persoanele care se adresează instanțelor de judecată devin tot mai conștiente . Că managementul probelor influențează decisiv soarta întregului proces. Iar o abordare superficială poate conduce la pierderea acestuia, chiar dacă persoana în cauză are pe fond dreptate.

În ce condiții pot fi utilizate comunicările electronice în procese?

Chiar dacă fiecare procedură are propriile reguli de administrare a probelor, există câteva coordonate comune care trebuie verificate pentru fiecare caz în parte.

Mai concret, pentru a estima în ce măsură o comunicare electronică poate fi folosită cu succes într-un proces, este mai întâi necesar să clarificăm dacă aceasta este:

1. Admisibilă (dacă este permisă folosirea în respectiva procedură și dacă a fost obținută prin mijloace legale și loiale)

2. Autentică (dacă proba prezentată poate fi verificată sub aspectul integrității astfel încât să se certifice că nu a fost alterată) și
3. Relevantă (dacă este purtată între persoanele indicate de părți și probează ceea ce susțin părțile).

[/column]