(P) De Ce Sa Apelezi La Consultanta Firme

(P) De Ce Sa Apelezi La Consultanta Firme

(P) De Ce Sa Apelezi La Consultanta Firme
5 / 5
5
5
Coltuc si Asociatii Sai - Consultanta Afaceri ,Recuperare Creante , Gdpr si Infiintari Firme

Summary

(P) De Ce Sa Apelezi La Consultanta Firme

0 Reviews

0
(0)
0 Votes

(P) De Ce Sa Apelezi La Consultanta Firme trebuie sa devina un desiderat in 2021-2022 . Dacă sunteți în căutarea unui partener de încredere, care să vă consilieze in firma și să vă ofere cele mai bune sfaturi financiare în privința siguranței finaciare și asigurărilor necesare, apeleaza la Coltuc Si Asociatii Sai http://

Cuprins :

1.Introducere consultanta firme

2.Ce tip de consultanta firme vrei

3.Concluzii consultanta firme

CITESTE MAI MULT AICI

1.Introducere consultanta firme

Dacă vrei să îți deschizi propria firmă sau chiar ai deja o societate, este posibil ca la un moment dat să ai nevoie de anumite informații specifice dintr-un domeniu pe care nu îl stăpânești. În întâmpinarea unor astfel de nevoi vin și firmele de consultanță, care oferă servicii din arii diverse precum fiscalitate, finanțe, accesarea fondurilor nerambursabile, management, marketing și publicitate etc.

2.Ce tip de consultanta firme vrei

Pentru a beneficia de o consultanță pe măsura așteptărilor tale, care să aducă un plus de valoare afacerii, în cele ce urmează vom detalia 10 aspecte de care să ții cont în alegerea unei firme de consultanță.

  1. Informează-te în prealabil – Atunci când ai nevoie de o informație, primul lucru pe care ar fi indicat să îl faci este să te documentezi pe internet /cărți etc deoarece este foarte posibil ca informația necesară să îți fie mai la îndemână decât crezi, iar găsirea acesteia poate economisi timp, bani, dar și energie. De asemenea, în privinta unor informații publice, autoritățile și instituțiile statului au obligația să furnizeze modele de documente, proceduri etc; cu toții știm de stereotipul funcționarilor publici, însă cu siguranță există și persoane competente și dornice să ofere ajutor celor care îl cer, iar perseverența va da roade.
  • Stabilește tipul de consultanță necesară – Dacă nu ai găsit un răspuns conform primului punct, este important să identifici cărui tip de firmă de consultanță să te adresezi. Dacă dorești să știi care este impactul distribuirii de flyere asupra unui grup țintă de potențiali clienți, ar fi mai indicat să intrebi un consultant în marketing, care realizează cercetări de piață, decât un consultant în publicitate, care va oferi instrumente/metode de publicitate pentru afacerea ta.
  • Gaseste firma de consultanta: Obține recomandări – O metodă uzuală și rapidă de a intra în contact cu o firmă de consultanță poate fi cea a recomandării de la rude/prieteni. Atenție însă deoarece recomandările ar trebui să fie obiective, bazate pe o colaborare efectivă cu firma de consultanță, precum și pe rezultatele obținute, nu doar simple recomandări „din auzite” sau familiare.
  •  
  • Citește site-ul firmei de consultanță – Probabil că primul contact cu o firmă de consultanță este site-ul acesteia, care reprezintă, în primă fază, imaginea firmei. Printre aspectele care conturează atitudinea, seriozitatea și credibilitatea firmei, putem enumera data ultimelor postări (există domenii în care actualizarea informațiilor este esențială), furnizarea de informații utile cititorilor, o eventuală interacțiune cu cititorii în cadrul unei secțiuni de întrebări și răspunsuri, istoricul firmei sau portofoliul acesteia, date de contact (e-mail/telefon) etc. Dacă dorești o verificare mai atentă a anumitor date de identificare, informații fiscale și contabile despre firma de consultanță, poți accesa următoarea pagină dedicată verificării companiilor, pusă la dispoziție de site-ul Ministerului Finanțelor Publice.
  • Informează-te despre experiența consultantului/firmei de consultanță – Cea mai importantă resursă a firmelor de consultanță este, în general, informația deținută de acestea; însă pentru ca această resursă să fie și corect utilizată, resursele umane, angajații, au un rol hotărâtor în întregul proces. De aceea, pregătirea consultanților este foarte relevantă într-o astfel de colaborare și este indicat ca activitatea să fie acreditată. Acreditările, precum și apartenența la anumite asociații profesionale (CECCAR – Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, Camera Consultanților Fiscali, AMCOR – Asociația Națională a firmelor de consultanță și training în management etc) și asociații patronale, participarea la conferințe etc – toate acestea denotă aliniere la anumite standarde profesionale (examene, acreditări), dar și o permanentă informare cu privire la modificările legislative și evenimentele din domeniu.
  • Informează-te despre clienții cărora se adresează firma de consultanță – Domeniul consultanței este unul foarte vast, care poate acoperi spețe de la cele mai întâlnite și ușoare, până la cele mai dificile. Unele companii s-au specializat pe servicii mai specifice, cu un grad de dificultate ridicat, ceea ce implică, bineînțeles, și un cost pe măsură. Pentru a economisi timp și energie, chiar și bani uneori, este indicat să te orientezi către acele firme de consultanță care oferă, preponderent, servicii specifice nevoilor, dar și dimensiunii firmei tale. Firmele mari de consultanță se adresează, în general, companiilor mari, însă pentru IMM-uri ar fi mai indicate firme mai mici, sau chiar PFA-uri, atât din prisma prețurilor practicate, cât și a timpului disponibil, a legăturii directe cu acesta și a flexibilității programului de lucru.
  • Contactează firma de consultanță – Deoarece obținerea rapidă de informații este foarte importantă în mediul business, contactând firma de consultanță prin e-mail/telefon, poți analiza rapiditatea răspunsului, măsura și felul în care ți s-a răspuns la întrebări, informațiile oferite, tonul vocii etc. De asemenea, experiența ulterioară (corespndență electronică, discuții telefonice, întâlniri) oferă detalii privind rapiditatea revenirii cu un răspuns / a trimiterii de informații etc.
  • Prețul – Bineînțeles, prețul consultanței este un aspect important în cadrul unei afaceri; trebuie vizat un preț proporțional cu plus valoarea adusa, însă consultantul va ține cont și de gradul de dificultate al consultanței necesare, gama de servicii acoperite de prețul transmis, acoperirea nevoilor firmei, volumul și frecvența consultanței, termenul de livrare a consultanței etc.
  1. Citește contractul de consultanță – Într-un contract de prestări servicii de consultanță este bine să urmărești corectitudinea datelor despre părțile implicate (denumire, CUI etc), menționarea clară a prețului consultanței, a serviciilor acoperite și a modalității de plată, durata colaborării (pe termen ne/determinat), obligațiile părților, clauza de confidențialitate, clauze penale și de forță majoră, clauze de notificare/informare între părți, litigii, clauze de încetare a contractului, precum și alte mențiuni specifice consultanței, data semnării.
  2. Observă tipologia consultantului – Nu în ultimul rând, îți recomandăm să acorzi o atenție deosebită tipologiei consultantului, comunicării cu acesta (în scris și vorbit), înțelegerii sale asupra problemei/nelămuririi pe care o ai, atenția la detalii, oferirea promtă de informații actualizate și soluții particularizate, specifice afacerii tale, care să aducă un plus de valoare.

3.Concluzii consultanta firme

Bineînțeles, acestea sunt doar câteva aspecte pe care le recomandăm atunci când alegi o firmă de consultanță, ele variind în funcție de nevoile firmei tale. Pentru mai multe informații legate de acest subiect, îți recomandăm și COLTUC SI ASOCIATII